Trądzik odwrócony

Na dczym pracujemy?

Jeżeli zmagasz się z umiarkowaną lub ciężką postacią trądziku odwróconego (HS), a dotychczasowe leczenie nie przyniosło oczekiwanej ulgi, nasza terapia może być odpowiedzią. Prowadzimy badanie kliniczne, w którym sprawdzamy badanie spesolimabu w leczeniu ognisk chorobowych.

Nowy lek na trądzik odwórcony:

Spesolimab to nowoczesny lek biologiczny, który wykazuje obiecujące wyniki w leczeniu trądziku odwróconego. Jest to inhibitor interleukiny-36 (IL-36), czyli białka zaangażowanego w procesy zapalne w organizmie. W trądziku odwróconym nadaktywacja układu immunologicznego prowadzi do przewlekłego stanu zapalnego, co powoduje bolesne zmiany skórne.

Spesolimab działa poprzez blokowanie działania IL-36, co zmniejsza stan zapalny i może łagodzić objawy choroby. Chociaż lek ten jest jeszcze w fazie badań klinicznych, jego zastosowanie ma potencjał przynieść ulgę pacjentom, u których inne terapie okazały się nieskuteczne.

Wyniki dotychczasowych badań sugerują, że spesolimab może być skuteczny w redukcji liczby i nasilenia zmian skórnych, a także w zmniejszaniu bólu związanego z chorobą, co czyni go obiecującą opcją terapeutyczną dla pacjentów z ciężkimi postaciami trądziku odwróconego.

Kto będzie mógł wziąć udział?

1. Pacjenci w wieku od 18 lat
2. Pacjenci, którzy nie stosowali wcześniej leków biologicznych i inhibitorów TNF
3. Mający zmiany HS w obrębie co najmniej 2 różnych okolic anatomicznych

Czas trwania:

Około roku

Kiedy otwieramy zapisy?

2025 rok (więcej informacji wkrótce)